fredag 18 september 2015

Användningsområden för en selfiepinne

 selfie stick
Clas Ohlson har en liten testgrupp för nya produkter och de ville att jag skulle testa en grej för dem. Man hade lite att välja på och jag valde, tro det eller ej, en selfiepinne.

(Och nej, jag kommer aldrig någonsin ta en selfie på mig själv. Jag är varken så fåfäng eller brydd. Gillar inte ens att vara med på bild om jag inte från början har blivit stylad till det. Otroligt kameraskygg faktiskt.)

Så varför valde jag en selfiepinne?

  selfie stick
Jo! För bloggen såklart. Med mina 172 m.ö.h. kan jag fota mycket men vill jag nå ännu mer, orkar jag aldrig leta upp en pall och ta bilder. Så viktigt tycker jag inte att det är. Sedan är detta ingen stylingblogg utan mer tips, prylar och DIY. Men med denna pinne är det en bagatell. Nu kan jag ta bilder från vinklar som annars inte går. Jag kan få avstånd m.m.

 Pinnen är en teleskopgrej som kan förlängas till 80 cm.

  selfie stick
Man aktiverar med blåtand.

 selfie stick
Telefonen sätts i ett trögt utdragbart spänne som håller fast den i ett järngrepp.


Man aktiverar telefonens Bluetooth och vips har de funnit varandra. Sedan sätter man på mobilens kamera och klickar "fota" med pinnen.


När man är klar, fäller man ihop den till en liten pluttgrej som inte tar någon plats.


Testade att fota lite ovanifrån bilder. Såhär skulle det alltså kunna bli om jag var ca 2,50 lång...


Älskar pinnen! Det öppnar en helt ny värld för mig. Man kan ju även fota i grodperspektiv och behöver inte längre lägga sig på dammiga golv för att ta bilder.

Tror ej pinnen finns i butik än men när den dyker upp är den klart köpvärld. Ett måste för alla heminrednings och dylika bloggare. För alla som vill hitta ett bättre sätt att ta en ännu snyggare selfie, säger jag bara, GET A LIFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar