tisdag 10 september 2013

En helg utan att lyfta ett vettigt finger



Biografen blev oförändrad i helgen. Vi skulle ju bygga ljuslisterna längs golvet en vecka efter mattläggningen för att mattan skulle få lägga ut sig ordentligt.
På fredagen var det en födelsedagsfest och på lördagen var det en jobbig baksmälla.


Men på söndagen fick Henrik för sig att vi var hemskt tvungna att åka till IKEA. Det kunde liksom inte vänta...
Jag fann denna snygga skål där. Väldigt stilig!



En tur till Plantagen blev det också. Jag ville ha fler kryddor eftersom jag nu har lärt mig exakt hur kryddorna vill bli behandlade och hur jag får dem att växa. Jag har verkligen lyssnat till dem.
Det blev en koriander som jag har livat upp. Den var solkig redan i butiken och de hade inga fina så jag fick ta den.
Och en rosmarin. Min första någonsin. Nu ska jag lära mig om rosmarinen för det är en växt jag inte kan ett dyft om.


Och så blev det en oregano eftersom jag planterade min gamla på balkongen. Ville ha en ny.
Sen blev det en dill. Det har jag heller aldrig haft hemma.
En spansk peppar med massor med olika färger på chilin. Hemskt god är den!
Riktigt gullig planta!


På Ikeas fyndavdelning hittade jag denna fina trälåda. Jag älskar trälådor. Antingen blir det en skafferilåda med potatis i eller så blir det en snygg ytterkruka till någon av växterna.


Jag har ju glömt att nämna att vårt badkar har kommit. Den står i hallen och tar ALL plats. Kan inte bärga mig tills jag får bada. Det har jag saknat brutalt sedan vi flyttade hit. Det och att bo precis vid en svampplockningsskog. Annars saknar jag ingenting. Särskilt inte puckogrannen ovanpå.


Men i alla fall. På IKEA köpte vi badrumsskåpet Godmorgon x 2. De är jättejättefina men vi kommer inte bygga upp dem förrän det är dags att sätta upp dem.
Som ni ser, har det samlats en del kartonger här med en massa ouppbyggt. 6 kartonger totalt.
Mycket ska ske här hemma. Ren magi!

Stay tuned!

9 kommentarer:

  1. Saknar dig på MH! Kommer du in igen? Kram hallon <3

    SvaraRadera
  2. Älsklingen! Nej faktiskt inte så länge jag lever. Mailade dem att de skulle ta bort mitt konto och fick svar att de skulle göra det så fort som möjligt.
    Kollade precis om de hade gjort det än men såg att de istället har gett mig 6000!!!!!!! MINUSPOÄNG. Började gapskratta åt det underliga med det. Jag vet inte hur de är funtade så jag vill inte vara där längre.
    Men vad jag önskar att jag kunde ta er med mig så att jag inte miste er. Tycker så hemskt mycket om 99,99% av alla användare. <3

    SvaraRadera
  3. Så, då var du borta:(( kan inte förstå hur dem tänker på MH. Den friska fläkt, hon som alltid fick igång en, den med mycket att ge. Att ta för stor plats gillas inte av alla tyvärr men nu undrar jag vad har dem i bakfickan på MH? Vad är det dem vill? Det enda jag kan komma på är att de vill endast vara en plats som man kommer och går lika fort. Tror inte dem kommer att fylla på i shoppen mer heller. Har heller ingen större lust att hänga där men vet inte vad jag ska göra med 17700 poäng. Skulle kunna lägga på en hög växel o ta ut en till gryta som man kan ge till någon och sen lägga ner el plocka något bara för att få bort poängen och sen lägga ner. Jag tror att dem kommer att inse att dem har gjort fel från deras sida nu när det är försent. Låt dem sitta där med 2-3 personer som lägger upp recept men deras kommer att sina förr eller senare. Kommer att lägga upp en tråd om vad jag tycker om dem på MH, sen är jag nog den som man väljer att sparka på men det gör mig inget. De få som tycker som jag kanske vågar hänga på. Kommer att titta in här då o då, spy lite galla om vad som händer på andra sidan!!!! Om du vill skriva till mig någon gång så skulle du lysa upp min enkla, tunga, onda vardag:) konstigt hur man kan ty sig till någon man aldrig träffat. Min mail är miaveronica@passagen.se, tittar in där endast en kanske två gånger om dagen . Hur tråkigt det än är att du gick så tycker jag att du gjorde rätt, man skall alltid ställa sig själv i första raden! Älskar man sig själv, då kan man älska andra.... Mia

    SvaraRadera
  4. Mia, du är otrolig och mycket modig!
    Jag tycker att du ska samla hem din gryta och sedan kan du skita i dem.Men strunta inte i grytan. Behöver du extra foton och recept, maila mig så skickar jag bilder och recept till dig. Du ska HA grytan!

    De vill ha många användare hellre än några bra. Så är det med alla såna siter i reklamsammanhang. Har själv jobbat i branschen och vet exakt vad kundens målsättning är. Man vill nå många. Reklambyrån mäter antalet klickar på sin sida i rapporten mot Knorr. Är det många så kommer Knorr fortsätta anlita dem. Det rör sig om miljonbelopp.
    Så enkel och krass är sanningen.

    Om Honungsdagg och Maria E moraliserar så länge ingen säger något och själv startar exakt samma trådar, då är det ok.
    För det är ingen turbulens om ingen vågar säga ifrån.
    Men så fort någon säger något som de där damerna rapporterar in till MH, då drabbar det den som såg översitteriet och inte översittarna. Översittarna sitter och leker Jesus och skriver trådar om att det tjatas på MH som är så jävla bra och duktiga.
    Tills det är deras tur att tjata om shoppen.
    Då är det ok.

    Vet du vad det bästa är? Att man har en blogg där ingen kan tysta det som försiggår. Här har vi fan rätt att spy galla hur mycket vi vill. För rätt ska fanimig vara rätt!

    You've gotta break some eggs to make an omelette.

    Kontaktar dig genast via FB eller mail.

    KRAM!! <3

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt detta känns :*) men kontakta mig om du känner för det! Mail: XXXXXX Du kan väl ta bort min mailadress när du ser detta? Kram på dig! Är så stolt över att du stod på dig och att du hann plocka ut dina varor! Tror du att dom skiter i att skicka dom nu? Kram på dig och du är saknad!! <3 kram hallon egentligen XXXXX :-)
    (editerad för personens skull)

    SvaraRadera
  6. De får eller kan inte skita i det. Vad som än har hänt är det före det här. Skiter det i det, tar jag till mina journalistvänner på dagstidningarna och kontaktar alla reklambyråvänner så att de vet vilka de aldrig mer ska jobba med. Så nej, jag antar att jag får mina grejer. Har dock ej varit inne på sidan mer än för att redigera bort min mail och länken till min blogg. Vill koppla bort allt samröre. Så otrevligt tyckte jag det blev.
    Idag plockade jag ut en mugg för de enda poängen jag hade. Men de nässtan 6000 minuspoängen fattar jag inte.
    Jag addar dig på fb om jag finner dig, annars mailar jag. <3

    SvaraRadera
  7. Du hittar på fb annars maila så kan jag adda dig fina du! Kram hallon <3

    SvaraRadera