måndag 29 juli 2013

Egen hemmabiograf! I startgropen nu

När vi skulle flytta, trodde jag i min enfald att vi säkert skulle kunna ha vår biograf uppe inom en månad. 
Så fel jag hade.
Det har tärt på krafterna att bo så stökigt och bökigt som vi har de senaste månaderna.
Det tog också oerhört mycket beräkning att se vilket rum som skulle bli biografen. Vi har helt ändrat från grundplanen.
På sistone har det sprungit killar här som har sett vårt badrum och vår yta som vi ska bygga en walk-in closet på för att bygga en offert.



Men nu och här framöver kommer bloggen sätta igång på allvar. För vi är i startgroparna.
Och först ut kommer biografen bli.

Vi har köpt ett galet fint ljudsystem som ni kan se på bilden. Den är från HiFi-klubben och är en bäst i test grej.
bio hemma, hemmabio, biograf, biorum, bioinredning, biofåtöljer, biokänsla, bioduk, home cinema

I helgen köpte vi även heltäckningsmattan i röd från Bauhaus. 99 kronor metern. Rekommenderas!


Skinnfåtöljerna är på plats men jäklar vad mycket bråte det ligger kring dem.


Rebel Walls står för tapetfonden som ska vara bakom fåtöljerna. Ville ha ett coolt och tufft actionmotiv och Star Wars som jag tidigare funderade på, fick jag skrota då den inte blev bra i förstoring.


Så istället valde jag detta motiv med min idol och mitt stora kännetecken. The Punisher!


RGB-LED strips har vi köpt i Thailand. De ska gå som en ram längs golvet. Vi har 50 meter av dessa så det blir en massa över till walk-in closeten också. Vill ha LED-lampor på varje hyllplan där.


Filmaffisherna är staplade och väntar på att få sättas upp som en final touch.

Vad vi inte har är den svarta färgen till väggarna än. Jag har hittat den bästa möjliga svarta färgen och kommer visa er så fort den är införskaffad.

Vi har heller inte en duk på ram än. Vi har ingen stjärnhimmel-lampa köpt heller och inga takplattor men jävlar vad vi är på nu!

Det här blir århundradets coolaste projekt för oss vuxna bebisar!

4 kommentarer:

  1. Heja på! Själv har jag tjock-tv och en 60 år gammal soffa med brännmärken /Anette af Latmask von VHS

    SvaraRadera
  2. Så länge du är nöjd, my love!

    SvaraRadera
  3. Låter sjukt häftigt!

    //chma07

    SvaraRadera