måndag 14 december 2015

Ny bloggare här på Funkynality.


Hej! Jag heter Ratko Hamsterovic och är precis nyadopterad av Funkynality. Jag är 7 veckor gammal.
De adopterade mig igår från zoo.se där jag bodde med min bror.
Mamma och pappa vill att jag ska blogga här ibland så ni kan vänta er lite updates från hamstervärlden.
Inredning och prylar är viktigt för oss.

På denna bild ser ni min labyrint. Mamma och pappa satte fast rör till den med limpistol så att jag kan ta mig till den när jag vill. Jag gillar min labyrint. Den är rätt rolig. Så pass rolig att jag ibland somnar i den. Ni ser mig längst ner i vänstra hörnet.


Här är mitt utkikstorn. Dit går jag upp när jag vill veta vad mamma och pappa har för sig. Ibland äter de något gott som jag känner lukten av och då kan jag stå där och spionera på de snåla asen som inte delar med sig.


Det här mina penthouses. Jag går upp där och njuter av åsikten och äter en pellet som jag har gömt i kinden. Det är soft.


Det här är tunnelbanan kan man säga. Den går från mitt tvåvåningshus till min labyrint.



Mitt hus är en klassisk, typisk amerikansk cabin.  Jag sover mest i underdelen men eftersom jag har det så jävla bra och lyxigt, byter jag ibland till den övre. Lyx är mottot i mitt liv.


Det här är min toalett. Här kissar jag i kattsand. Bajsa gör jag precis vart som helst. Ibland t.o.m. i min matskål. Mina föräldrar är mina tjänare så jag skiter ;) i vilket.


Det här är mitt hamsterhjul. I trä. 100% ekologiskt. Det är noga för mig. Jag handlar ekologiskt.


Detta är min matskål. Nu kanske ni tänker att jag har fått otroligt lite mat men det har jag inte. Jag har förflyttat all mat (Inte all mat. Bara det som är gott) till mitt sovrum för jag gillar att äta i sängen.


Här är mitt kramdjur.
Vadå töntigt?
Klart jag har kramdjur. Jag är bara 7 veckor gammal!

Förresten har både mamma och pappa ett varsitt kramdjur. Om ni inte tror mig, skrolla mammas tidiga DIY's.


Här är min vårdstation. Saltblocket slickar jag på. Den orangea är till för att hålla mina tänder i schack. Vattnet har näringsdroppar i sig så att jag får i mig vitaminer och kan växa mig stor. Den gröna tuggkammen är som en tandborste för mig. Jag gnager på den både för att den är god och rengör mina tänder.


Den gröna grejen är min dusch. Det är väldigt fin sand som jag vältrar mig i och det rengör mig päls och gör mig mjuk och fin.


Japp. Här är hela mitt mansion. Jag menar, fuck Michael Jackson. Det här är mycket lyxigare än Neverland. Värsta nöjesparken.


Och här är jag.
Ja, ja, jag vet redan att jag är jättesöt... Mamma får inte fota hursomhelst så hon måste ha passat på när jag sov. Kan bjuda henne på det just idag. Hon gav mig nämligen en liten morot som hon hade odlat på balkongen.  Den var delikat.

Hejdå!

/Ratko Borat Hamsterovic aka Rattis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar