söndag 4 oktober 2015

Ett annorlunda fynd

 50's radio furniture box player
Hittade en 50-tals möbel i groven som jag inte riktigt fattade syftet för.  Det såg ut som en högtalare men är inte det. Den har en massa hål i baksidan för kablar och sånt.


Tog upp den fast den vägde ton. Fattar inte hur jag fick upp den såhär i efterhand. Anledningen till att jag ville ha den var att den öppnas ovantill. Tänkte att det här kan bli en skön tvättkorg eller nåt. Den är hur snygg som helst.
Googlade och den är en radiomöbel/monomöbel från 50-talet. Som det ser ut, har den ena delen haft en radio i sig och den andra, en skivspelare. Något sånt ingick dock inte.
Vad kan något sånt vara värt? Det vet jag inte. Mest troligt, ingenting. Men jag ska skapa ett eget värde för den. Den är för jävla snygg för att kastas.
Ibland tänker jag att det yrke man skulle kunna tjäna mest pengar för är sopgubbe. Vilka grejer de måste se dagligen och kunna lägga vantarna på. Jag fattar inte att så mycket bra saker slängs. Kan man inte åtminstone ringa Myrorna? De kommer ju och plockar upp ens grejer.


2 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt att det kastas hej vilt av bra och användbara saker, men det är antagligen lättare att gå till grovisen än till Myrorna!
    Tyvärr så har du rätt i att den inte har något direkt värde, speciellt när den är helt utplockad. Komplett och fungerande skulle den vara värd upp till 1.000:- beroende på vad det var för märke på radion och skivspelaren (kanske mera om märket var eftertraktat och sällsynt). Gediget arbete är det i alla fall, fast den är massproducerad.

    Att göra om den till en tvättkorg låter kul, eftersom har ventilering så det passar ju bra.

    Kram
    zazza

    SvaraRadera