torsdag 7 mars 2013

Rock'n'Roll prydnadskuddar


Eftersom min hjärna är helt inställd på vårt nya hem, kan jag knappt sova om nätterna av förväntan. Jag inreder och fixar i skallen tills jag somnar av utmattning.

Den nya Cadillac Ranch-soffan vi köpte ska ju eventuellt hamna i biorummet vi ska bygga. Då måste den kläs om i svart. Jag tänkte på hur tråkigt jag tyckte att det var och tänkte att soffkuddarna kanske kunde vara lite roligare.
Det slog mig just när jag höll på att somna att vi har en massa skojiga rocktischor som kunde bli kuddfodral eftersom de inte används.
pillows cushions prydnadskuddar DIY dekorativa soffkuddar udda olika snygga motiv billigt


Så jag testade och klädde på kuddarna en varsin t-shirt för att se hur det blev. Det blev vansinnigt coolt tycker jag! Det här måste Henrik få se och säga vad han tycker om.

Från vänster till höger.
Hammaren och skäran, äkta kommunist-tischa från Vietnam.
Sedan två t-shirtar från Thailand med rockmotiv. Den längst fram lyser i mörkret vilket är megacoolt om det är en kudde.
Punisher från USA.
Kiss-baby från Thailand. Den har en massa på-broderat glitter och paljetter.
Efter den. Ännu en självlysande tischa från Thailand.
En hinduistisk gud-tischa från Thailand.
Phantom of The Opera t-shirt från Broadway. Vi var på musikalen nämligen.
Och till sist ännu en komme-tischa från Vietnamn.

Urcoolt tycker jag! Kommunisttischorna är mina favoriter. Så otroligt provokativa.


Att vi har så mycket t-shirtar från Thailand beror på att vi är där två gånger om året minst eftersom vi har ett semesterhus där. Men har ni kompisar som ska till Thailand och Bangkok, är det bara att beställa en massa t-shirtar. De är superkvalitativa och kostar max en femtiolapp.


Den här är nog för söt för att bli soffkudde eftersom jag fortfarande använder den ibland.

Kanske har ni tischor i andra motiv som nu är avlagda. Kanske i olika färger. Det är bara att köra. Det bästa är ju att slippa ha samma jäkla stil och kuddar som alla andra redan har.

Vårt sovrum ska bli hareminspirerat. De kuddarna blir nog lite mer traditionella...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar