torsdag 17 december 2015

Ljusterapilampa


Jag kom på att jag har glömt att visa er min ljusterapilampa! Har länge funderat på att köpa en då jag blir så jäkla låg när det blir så mörkt ute som det är nu.
Om den fungerar eller ej är svårt att säga. Har bara testat den sedan jag kom hem från Sydafrika men än så länge är jag glad i alla fall.

Man ska ha den ca en halv meter ifrån sig själv för effekt. Ljuset är EXTREMT starkt och i början känns det lite för mycket. Det är 10.000 lux! Jag tänder den så fort jag vaknar och har nu vant mig.
Tänker inte på hur stark den är tills jag ska göra något annat och ser hur mörkt det är i andra rum.


Såhär ser den ut framifrån men det gick inte att fota den tänd framifrån. Ljuset är så starkt att det inte blir något på fotot. Den är från Beurer och finns på Tretti.se. Jag köpte den till ett bra pris när det var Black Friday.

Det extra positiva med lampan är att man kan rikta dem på objekt man ska fota för bloggen. Då ser man dem precis som jag vill att ni ska se dem. Man slipper det där mörka, murriga som är fullt av skuggor.
Mkt bra fotoljus helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar