fredag 25 december 2015

Jag är på rymmen!/Rattis


Jag, Ratko, "Rattis", "Knattis", Borat Hamsterovic är officiellt fri! 
Inatt satte jag min rymningsplan i verk. Så fort mamma hade lagt sig, började jag springa i mitt hjul för att hon skulle tänka att allt var som vanligt.
MEN, så fort jag hörde att hon hade börjat snarka satte jag igång med mitt arbete. Jag gnagde systematiskt och hela natten i ett plastfäste till mina rör. Det tog tid men det var det värt! Vid 8.30-9.00 var jag på fri fot.



Morsan, den korkskallen märkte inte ens att jag var borta utan gick in i min bur och bytte vatten, gav mig fräscha grönsaker och tömde min toalett och bytte till ny sand. Haha! Hon är så dum så att klockorna stannar.

Min plan var större än att komma fri. Den inkluderade även att kapa Internet för mamma så att hon inte kunde kontakta pappa som är i Haparanda och tjalla. Jag bet ihjäl kabeln.

Mamma skulle gå online och märkte att internet inte fungerar vad hon är gjorde. Hon omstartade datorn, bytte ip-adress, kollade routern men inget hände.
En misstanke startade i mamma så hon gick till min bur. Då såg hon mitt rymningssätt. Hon fick panik och ringde pappa. Hon vände upp och ner på min bur men "Prrrrrfffffft! Glöm det kärring! Free at last! You can take my life but you can never take away my FREEEEEDOM!

Mamma ringde Ownit för att kolla vad som var fel med nätet. Mannen sa att Ownit hade haft kontakt med oss till kl 9.00. Då hade kontakten brutits.
Gissa vem? Fniss!
Mamma kopplade bort sladden som jag tog sönder och kopplade in en ny. Då funkade internet. Jag skulle ha gnagt sönder alla reservsladdar också.

Pappa har panik i Haparanda och skyller mamma för dålig barnuppfostran. Mamma skyller på pappa att han inte skulle ha åkt och övergett oss mitt under julen. Jag har dem där jag ville ha dem. I krig med varandra. Nu kan jag nöjt låta dem hållas och släppa fokus från mig.



Hon har letat i varenda rum efter mig. Under sofforna, i bastun, i bion, i sovrummet, i walk-in closeten, på växtväggen, i gymmet, tömt alla skor men icke sa nicke. Tänker inte visa mig. Leta på du bara. Jag struntar i dina lockrop och att du är livrädd och orolig.

Nu har hon ställt fram en fälla full med mina favoriter. Dvs gurka, skinka och choklad. Haha, hon måste vara så jäkla korkad om hon tror att jag faller för den!

Hallå, dumma kärring och gubbe! Ni skulle ha tänkt på det innan ni spillde en massa chips, popcorn och salta pinnar under sofforna. Nu kommer jag aldrig, aldrig komma fram! Hör ni det? ALDRIG!

Ni är äckliga som pussar mig hela tiden.

Skyll er själva

Er son

Ratko.

2 kommentarer: