lördag 24 oktober 2015

Vykort blir tavlor


Jag är en sån där som köper saker. Folk frågar vad jag ska med det till och jag säger, det vet jag inte än men jag kommer att använda det när dagen kommer.

För 3 år sedan ungefär började jag samla på mig ramar. Jag visste ju att vi förr eller senare skulle hitta en bostad och att den kommer att behöva dekoreras.

Hursom, jag gick igenom några ramar igår och hittade fyra stycken i vykortstorlek.


Letade också efter en där fyra vykort kunde få plats samtidigt.


Genom åren, sedan 90-talet, har jag samlat på mig gratisvykort. Ni vet såna som finns på krogen ibland som reklam. På 90-talet var detta mer ett faktum än ett undantag och varje gång jag var ute, kollade jag noga igenom vykorten och la de fina i fickan. Vissa tog jag massor av och skickade till vänner och bekanta då de var så fruktansvärt fina men jag behöll alltid ett själv,


Nu eftersom bokhyllan är klar, behövs småtavlor som jag kan ställa bland böckerna. Jag är inte sentimental och familjetraditionell som människa. Du kommer aldrig hitta foton på familjemedlemmar inramade hos mig. Föredrar det estetiska och enkla.

Uppifrån och ner blev det:
Steampunk piraya
Quentin Tarantino konstverk
Betalningsgaranti
Rakblad
Stockholms T-bana
Kospene
Brev
Numrerad konstverk (där man själv får rita fram konsten. Det kommer jag inte göra och därför aldrig veta vad verket blir. Jag gillar det så.)

Nu ska dessa och mycket annat in i bokhyllan.

4 kommentarer:

  1. Hej! Så fantastisk är internet! Först var din Chanel moppe på Stylerum. Följd till din blogg, kom till dina ramar och bland dina utvalda vykort där stå piraya ( mycket talangfull illustratör) som jag gett upp i min då (90-talet) företag City Card. Tack för ett god minne!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Välkommen!
    Vad häftigt! Coolt ju!
    Vad synd att det lades ner. Tyckte vykorten var makalösa.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr samma fantastiska internet tagit livet av de. Men de lever hos dig och några andra.

      Radera
  3. Men om de inte skulle gå ut som vykort utan gratis konst. Då skulle ju folk behålla och rama in dem.

    SvaraRadera