fredag 25 september 2015

Målandet av den platsbyggda bokhyllan är på sluttampen


Jag kom på att jag hade glömt att måla den här snygga hyllan med glasplan som jag hittade i groven så den påbörjade jag genast.


Blir direkt en grym skillnad och smälter in med den övriga bokhyllan så fort den får vitt på utsidan.


Såhär ser det ut nu! Så jäkla snyggt. Alla färger kommer fram så enormt mycket och intensifieras. Det här måste vara bland det coolaste och snyggaste vi har gjort i våra liv.


Vissa sidor av lådorna behöver ännu ett lager men det mesta är nog helt klart nu. Har just dragit ett lager över dem och ska se om någon timme om de kräver mer.


Vill så gärna bli av med dem från golvet nu...


Samtliga ska sedan lackas in och utvändigt. 2 lager på insidan så att inte betsen färgar av sig på böcker och dylikt.


Visst är det härliga färger!


50 stycken lådor à fyra sidor vardera plus front ggr tre lager vit färg på alla sidor.. Ja... Över 600 ytor målar jag.

Gissa om jag är trött och har ont i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar