torsdag 13 augusti 2015

I love IKEA!


Min karls bror behövde handla på IKEA och eftersom han inte är bilburen, åkte vi med honom.
Jag visste att vi själva behövde = ingenting.
Men allt detta följde med oss hem. För omväxlingsskull blev det inte alls särskilt dyrt. Annars åker man till IKEA med insikten att man inte behöver någonting men det landar aldrig på under 2.000 kronor ändå.
Trätidningsställen i bakgrunden hittade jag på fyndavdelningen för 15 kronor stycket. Och ni vet ju. Jag älskar trä! Det betyder att det är hållbart och att jag själv kan ge det den looken jag vill.

Kartongen som det står Fröer på är ett helt odlingsset. Dvs den gröna korgkrukan, jordbricketter, små drivhus och fröer av tomat och basilika. Dessa set reades ut för 9:-! Vi ångrade som tusan att vi inte köpte fler för dessa korgkrukor är det bästa att odla i. De väger inget men tomater och stora plantor trivs som fisken i dem.

 frukostbord, laptopbord sängbricka
Sedan hittade vi något jag har sökt med ljus och lykta. Dvs frukost på sängen-bord.
Har letat efter brickor med ben i flera år nu. Höll på att beställa ett set på nätet för 900:- per bricka men de var inte optimala då man inte kunde fälla ihop dem.
Dessa däremot, 99:- st och fäll in benen så är de en vanlig bricka och tar nästan ingen plats.
Vi äter nämligen i alla rum och det blir lite jobbigt ibland med att dela på små avställningsbord för att få plats med allt.


Sen någonting kul. En liten miniplutt-lampa som man kopplar till USB-portar. Perfekt till datorn eller vad man nu än behöver småbelysa. I bilen är det perfekt när Henrik kör och vi ska åka långt och jag behöver pilla och fixa med nåt.


Samma slags lampa fast med fot och strömkontakt i den ljuvliga, hippa färgen koppar. Jag visar sen hur den ser ut byggd. Jättefint ljus och grymt söt pjäs.


Och sedan, det bästa av allt. De reade ut frön. 3-pack för 5 spänn! När har man nånsin fått tag på frön så billigt? Det billigaste jag nånsin har sett är 5 spänn för en fröpåse. Köpte mycket av allt vi har mycket cirkulation på, på växtväggen och köpte även sånt vi absolut inte har.

Skynda fynda! Det fanns massor men 10-15 pers till som jag, dvs storhandlare av frön och de är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar