måndag 24 augusti 2015

Hoppsan Kerstin! Vad hände?


Vår soffa. Cadillac Ranch XL. Den gråa. Köpt på Blocket eftersom vi behövde en till, fast vi ville egentligen ha en till vit....


...blev plötsligt vit!


Det är så att om man någonsin har testat en Cadillac Ranch, blir man som besatt. Man inser att man aldrig har suttit i en skönare soffa.
Dvs, min bror har haft en hang-up sedan jag köpte min. Nu när han har en egen bostadsrätt, bestämde han sig för att med ljus och lykta, hitta en egen via Blocket.
Det enda problemet för honom var att han just ville ha våran gråa modell. Men "stackarn", han hittade bara en vit.

Två flugor i en smäll. Vi bytte tyg på våra. De är totalt avtagbara. Win-win för oss båda. Jag slipper köpa sofftyg och sy ett nytt tyg från scratch och han får sin drömsoffa.


Så nu ser det ut såhär i vårt vardagsrum. Två vita Cadillac Ranch i ett övrigt vitt vardagsrum. En i size XL och en i size XXL.

När vi väl inreder detta rum, vilket vi inte har börjat med på långa vägar, ska allt vara vitt. Har alltid velat ha ett kritvitt vardagsrum.
Som det är nu, har bara möblerna ställts in den dagen vi flyttade in och sedan dess har vi inte gjort något åt vardagsrummet utom att hårdvaxolja golvet vitt.

En sak i sänder. Vi renoverar rum för rum och eftersom vi vill ha det perfekt, köps ingenting innan vi vet exakt hur vi ska ha det.

Det lutar t.ex mot en platsbyggd tv-möbel. Men som sagt, den dagen, den...


Från andra hållet.

Det vi nu gör är ju bokhyllorna som är i delen bakom den nya soffan (eller soffan med det nya tyget). Den delen, som har burspråk och sånt, ska ju med en rumsavskiljare i form av ett golv till tak akvarium, bli ett kontor/bibliotek och den delen ska inte vara vit som vardagsrummet.

Men det här vita... Är så vackert!
Henrik och jag ligger i ett varsitt vitt moln och fluffar in oss.

Sakta men säkert går vi mot våra drömmar. Jag fattar inte folk som köper allt så fort det behövs något. Det skulle jag aldrig göra. Då skulle jag hellre bara ställa en annan grej där provisoriskt som uppfyller behovet.
Jag kan vänta ut det i flera år tills jag har rätt grej för mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar