torsdag 31 oktober 2013

Ett skrik efter empati!

Vardagsrummet 

Ni kanske undrar varför jag inte har bloggat?

Först var vi på Maldiverna och efter det åkte vi till Dubai i två dagar. I söndags kom vi hem.

Och mitt magsår aktiverades omedelbart. Hemmet ser inte ut som en knarkarkvart. Det hade varit ok. Det ser ut som att det har körts in ett flygplan i det.


Den väggen som är grå på den vänstra sidan har byggts upp. Det är walk-in closeten som har förlängts efter att den tidigare slutade vid det vita strecket.


Detta är vårt kök. Innehållande nästan allt som ska installeras in i badrummet.


Nya badrummet. Framflyttad mot där jag står när jag fotar. Nu får det plats badkar och bastu i det. En skjutdörr har satts in som ni kan se.


Entrén till köket från hallen.


Inne i badrummet. Ett hyllplan har byggts in i den nya väggen. Bredvid är anordningen för kranar och dusch till badkaret.
Badrummets tidigare storlek ser ni genom strecket på golvet. Det har alltså flyttats utåt.


Badrummet sett från dörrposten. En provisorisk toalett står på plats och spolas med vatten via den röda hinken bredvid...


Denna öppning är till för en 32"'s TV. Baksidan av den är alltså i vår walk-in.


I biografen står bastudelarna. Dessa på fotot är de minsta delarna av den. De andra står på andra sidan men dem kan jag inte fota eftersom jag inte kan komma in i rummet...


Detta är från insidan av walk-in closeten men jag kan inte komma in där heller utan bara sticka in kameran.


Och sovrummet.

Nu kanske ni fattar varför jag inte har kunnat blogga. Jag har varit tvungen att öppna gångar mellan rum och rum, smälta det här och orka acceptera att det är över 3 veckor av elände kvar.

Det är jobbigt just nu. Även om resultatet kommer bli fint, är det jobbigt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar