söndag 6 oktober 2013

Betongborra!!!!! BBRBBBRBBRRRRRR!!!!


Obehagljudens obehagligaste!!!

Vi lånade föreningens borr i onsdags men jag har varit och är jättesjuk i en löjligt svår huvudvärk och feber sedan tre dagar. Idag spydde jag dessutom. Igår blev även Henrik sjuk och idag har han feber så vi har inte hunnit eller orkat använda borren pga det.

Idag bet vi i kudden och bestämde oss för att få upp lite trots att vi mår helvete.

I sovrummet satte vi upp den gamla projektorduken som rullgardin.


Inget isolerar ljus som en projjeduk. Vi är superglada över att den kom till användning. Kan ju proja film mot den om vi en dag inte orkar kliva upp ur sängen.


Såhär blev det. Stiligt att den har en kåpa också.


Sedan var det dags för mitt sminkbord. Det har stått där sedan vi flyttade in. Utan spegel och utan funktion.


Här kommer spegeln upp. Henrik kör vattenpasset och kollar att det blev perfekt.


Sedan var det dags för ljusrampen. Det jobbiga är att samtliga av dessa väggar är i betong. Vi var verkligen tvungna att borra upp allt idag. Jag höll på att tuppa av av ljudet!


Och där är ljusrampen. Det här är det optimalaste ljus som finns för att kunna sminka sig.
Nu, nästan sex månader efter att vi flyttade in, kan jag åter igen se mina finnar och lyckas klämma dem. I badrummet är det fysiskt omöjligt.
På bilden ser ni min favoritfinne. Honom brukar jag också klämma på.

Så nöjd med att det äntligen är uppe igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar