onsdag 22 maj 2013

Reinvent the use


Badrummet har varit lite av ett elände sedan vi flyttade in. I snabbröjning ställde vi bara in allt i lådor och skåp och lite junk står framme och tar plats i långa raddor.
kakfat mått våningar zink fat krukor vaser balkong
Vi köpte ett kakfat för ett tag sedan som vi sedan tyckte var det onödigaste köp vi nånsin gjort. Det får inte plats i några skåp och när fan skulle vi servera kakor? Vi är väl inga tanter eller småbarnsföräldrar heller?

Nu fick jag ett ryck och tog in det i badrummet istället och ställde mina hudkrämer och dylikt på. Skitbra för då försvinner det upp på höjden och är grymt överskådligt. Ska pimpa till looken sen men just nu står de på en bra plats och fyller en jättefunktion. Jag menar, det är lätt att få överfulla badrumsskåp med en massa tuber som faller ut så fort man öppnar.


Alla andra badrumssaker som Tops-burken, doftljusen och oljorna ställde jag på ett zinkfat från IKEA. Looken blev mer homogen och samlade ihop det där typiska "ställ saker längs väggen" beteendet till något som faktiskt ser fint ut ihop.

Faten ingick när jag köpte träkrukor där men jag är övertygad om att de har en massa olika såna.

Det bästa av allt är att byta användningsområde på en sak och återuppfinna behov för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar