onsdag 8 maj 2013

Fantastisk inredningsaffär!

bra inredningsaffär inredningsbutik var köper man snygg inredning snygga saker ovanliga
I år och dar har jag gått förbi en affär som heter Yesh som ligger på Rutger Fuchsgatan 6A på Södermalm. Av många skäl förstår ni säkert varför namnet har dragit min uppmärksamhet. Har aldrig gått in eftersom skyltningen är så ful och icke tilltalande. Som ni kan se, ingen het skylt. Det har känts som att de säljer begagnat skräp.
Idag när jag gick förbi såg jag att det satt folk utanför och fikade. Skallen som sticker upp nedtill är ägaren. Han heter Nimrod.


Hur som helst. Jag valde att gå in och döm av min chock när jag insåg att det är helt nya grejer därinne och inte bara det. Det är de finaste sakerna som finns att köpa i inredningsväg.


Det är ett myller. Det skulle ta flera veckor att registrera allt. Nej, flera månader faktiskt!


Det var svårt att finna sig själv därinne men tillslut lyckades jag.


Jag tror inte att en enda människa kan gå in i den här affären och inte hitta någonting alls som är i deras smak.


Det är en multitud av saker som är trendiga och till en mycket bättre kvalitet än exempelvis Chilli, Indiska m.fl. Om vi säger såhär, de har ett liknande sortiment men här är det ingen massproduktion. Prismässigt är det dock samma så det är ju asbra.


Varje rum har något att erbjuda och det är stort därnere! Det här är värt att kollas in. Märk mina ord!


De har till och med en telefonkiosk som vitrinbokhylla. Tusen gånger mer kvalitativ än versionen vi köpte på Chilli.
Den här affären får helt enkelt inte missas. Och ägaren Nimrod är ett sånt charmtroll! Imorgon ska jag in och få lite tomatplantor som han har odlat på sin balkong.
Hur sött är inte det?

Man kan säga att vi var menade att träffas. Han ropade mitt namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar