söndag 19 maj 2013

Diva divan!


Min kompis ringde mig för några dagar sedan. Hon berättade att divanen de hade när vi var små, stod i hennes källare sedan många år och att hon ville skänka bort den via stadsmissionen eller nånting.
Jag minns den här divanen. Det var den snyggaste möbel jag hade sett under mitt, vadå, 10 åriga liv eller något. Hennes föräldrar köpte den i början av 80-talet på NK och INGEN fick sitta i den för att den var så fin.
divan schäslong lyxig elegant köpa vit klä om restaurera chaise longue möbel lyx classy
Jag tyckte att hon skulle lägga ut den på tradera och sälja den. Lägg ut den för en krona sa jag, så kommer folk säkert buda upp den rätt rejält.


Det här var 4 dagar sedan. Ingen hade ens bjussat en endaste krona för den noterade jag idag.
Blev så förbannad att jag åkte dit och hämtade den nyss.
Vad fan liksom! En så snygg möbel! Är folk helt dumma i huvudet eller?

Nu har jag den. (Vart jag ska ha den är en helt annan femma. Just nu ser vi ingen som helst plats för den. Vi vet inte alls vart den ska stå. Det kanske blir sovrummet. Eventuellt t.o.m badrummet...)

Här står den. Behöver kläs om eftersom den är grymt smutsig.
Det blir ett tapetseringsprojekt för bloggen helt enkelt...
Vi får se vad min händiga förmåga räcker till. Funkar det inte finns ju alltid grovsoprummet.

Vad tror ni om cremefärgat skinn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar