lördag 30 mars 2013

Ren kärlek i koncentrat


Nu medan vi håller på och packar, dyker grejer upp som jag inte har sett på ett tag. Bland annat min miniparfym-samling som är lite av det finaste jag äger och har.


Vi ställde undan den då vi renoverade men i nya lägenheten ska den absolut inte ställas undan. Den är för fin för det.


Ända sedan jag var en tonåring, har jag samlat på miniparfymer. När jag var 16, köpte min mamma det här fackskåpet till mig så att jag kunde ha ordning på mina minisar.
Det var från någon liten butik i Gamla Stan minns jag.


Här finns parfym från tidigt 80-tal till det senaste från idag. Många av dem finns inte att köpa längre. Parfymer som har varit utgångna i decennier.

Skåpet blev fullt för längesedan.

Alla nyheter ligger i en annan box och väntar på utrymme. Jimmy Choo och sånt.

Det är parfymer. Inga Eau De Toiletter.


Vill ni också samla på miniparfymer? Håll ögonen öppna i samband med prenumerationer och dylikt. Ibland erbjuder tidningar 3 nr för någon summa + premie på köpet. Då kan det finnas miniparfymer.
Annars är det oftast när kosmetikabutiker har en drive i stil med: Köp 2 produkter från märket och få en necessär med tester + miniparfym.

Det tar många, långa år men för den här skönhetens skull är det värt att börja på en gång.
Det här är 27 år senare.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt!!! Din kollektion är det bästa och vackraste jag har någonsin sett.

    SvaraRadera