fredag 8 mars 2013

Medicin-förvaring


När vi var på Chilli hittade vi den här fina medicinlådan. Först tänkte jag att allt vi har inte kommer få plats i den men sedan tänkte jag om...


Jag hade en massa tomma medicinburkar som jag har sparat för detta ändamål. Dvs ha annan medicin i och slippa alla runtliggande medicinark och kartonger. Medicinslattar helt enkelt.

Jag markerade samtliga lock så att man redan uppifrån ser vad det är i dem och inte behöver stöka runt för att hitta en pillersort när man behöver dem.


I ovandelen la jag ner alla mindre grejer som tejp, plåster, ögondroppar, temp och så vidare.

Det blev otroligt överskådligt och organiserat. En hel plastpåse med medicinkartonger blev jag av med. Volymen minskade till en fjärdedel.

Tips alltså: Spara alla möjliga tomma burkar och optimera ditt liv.

Ett ännu bättre tips: Skriv inte direkt på burken för det var svårt och blev fult utan skriv på en bit papperstejp och sätt ovanpå locket. Då kan du använda om burken när medicinen är slut och en ny sort har inkommit.


2 kommentarer:

  1. Gud vilken bra! Jag skulle behöva nåt liknande, mina mediciner väller ut från medicinskåpet och upp på hyllan ovanför tillsammans med påskägg och glödlampor. Den var ju snygg också. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra? Jag tycker ut medicinen ur deras kartor, rätt ner i burkarna. Fasiken så skönt att slippa alla kartor!
    Kram vännen!

    SvaraRadera