onsdag 27 mars 2013

Galapremiären av Game Of Thrones


Daniel och Marita på Subito bjöd oss till galapremiären av första avsnittet av Game Of Thrones, säsong 3 som HBO står bakom.
Det var väldigt tjusigt allting. Festen hölls på Skeppsholmskyrkan som verkligen var imponerande som lokal.


Här är Tom. Han är mitt ex och en mycket god vän. I mitten har vi snygga Mariana.


Henrik i stilig klädsel och Alba (Carolines dotter) som precis som jag får tourettes syndrom när en kamera fiskas upp, hahhaha! Robin, Carolines sambo därnäst.
Sjukt lik en ung Rutger Hauer tycker jag.


Här har vi dem igen + fina Caroline som var klädd passande för kvällens tema.

Här kan ni se en liten intervju med Rory McCann som är en av karaktärerna i Game Of Thrones.


Saftiga goodiebags fick vi också när vi skulle gå. Excessböcker i miniformat. Gott från chokladfabriken och ReCharge pulver med mycket hög koffeinhalt.
Jag älskar goodiebags...

Henrik och jag stannade inte när de började visa första avsnittet av säsong tre eftersom vi bara ligger på avsnitt 4 i säsong 2. Dessutom kände jag mig lite krasslig så vi åkte hem.

På vägen hem ser vi en trafikolycka. I korsningen Hornsgatan och Götgatan ligger en man mitt i trafiken. Henrik fick parkera bilen och springa ut och hjälpa till. Killen sattes i en taxi och kördes till sös. Han hade förmodligen brutit bäckenet. Tur att vi drog tidigare så att vi passerade just där och att Henrik är doktor. Usch, det var så obehagligt att han låg mitt på motorvägen.



Eftersom vi fick en varsin goodiebag, blev det dubbla uppsättningar böcker så nu tänkte jag lotta ut våra dubletter av Ahrnstedt och Mankell samt en annan bok från en tidigare mingelfest.

En är Simona Ahrnstedts nya bok Betvingade. (Simona är exfru till min kompis Petter. Det var roligt att se att hon hade utkommit med en ny bok. Den ser jag fram emot att läsa.)
En är Henning Mankells bok, Minnet av en smutsig ängel
En är Zinat Pirzadehs bok Fjäril i koppel.

Berätta vilken av dem du helst vill vinna och glöm inte att bifoga en e-mailadress som jag kan nå dig via.
(Länka till din egen blogg om du har en, för bonuschans på böckerna.
Du kan även sprida tävlingen på Facebook för en bonuschans.)

3 personer vinner varsin bok.
Vinnarna drar jag någongång mellan den 21-24 april när jag bäst hinner.

29 kommentarer:

  1. Hej!
    Såklart jag är med :) Jag vill vinna Mankells bok :) Jag har ingen egen blogg men länkar till min fb.sida (Carina Gerdin).
    Glad Påsk! Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  2. Jag är med och skulle vilja vinna Zinat's bok i första hand - men jag skulle gärna vinna alla 3


    http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/march/bocker.html

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  3. Jag har delat på min facebook! (Sophie Michelle Persson).

    Jag skulle helst vilja vinna: Zinat Pirzadehs bok Fjäril i koppel

    sophie_persson@yahoo.com

    =D

    SvaraRadera
  4. En till Zinatspekulant! ericson.anette(at)gmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har varken blogg eller Facebook men skulle väldigt gärna vilja vara med och tävla hos dig. "Fjäril i koppel" låter intressant, så den väljer jag om jag har turen på min sida.

    /Elsa
    fotboll@billshemsida.se

    SvaraRadera
  6. Christina Frisberg
    Jag skulle helst vilja läsa Fjäril i koppel.
    Frisanpoxy@hotmail.se
    puzzilago!!! :)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja vinna Pirzadehs bok! Men om den redan är utlottad skulle Ahrnstedts bok duga fint! =)

    heidilarsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag skulle super gärna vilja vinna & läsa: Zinat Pirzadehs bok Fjäril i koppel, men skulle bli glad för vilken som helst av dem då jag under våren fått tillbaka mitt lässinne och böckerna här hemma börjar ta slut!
    http://serendip.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Jag skulle helst vilja vinna "Betvingade"

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag skulle vilja vinna Betvingade.
    Hälsningar Tina Carlström
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag skulle helst vinna Henning Mankellboken "Minnet av en smutsig ängel"

    johanobergsmejl@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Första hand vill jag vinna "Fjäril i koppel"

    wallskog@bredband.net

    SvaraRadera
  13. Jag är gärna med och tävlar! :D jag skulle vilja vinna Zinat Pirzadehs bok Fjäril i koppel.
    Amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag vill gärna tävla! Har inte läst någon av böckerna så vilken som hade varit trevligt. Men Fjäril i Koppel låter intressant så den står nog överst.
    drewke.erika@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Jag vill gärna vara med i din tävling och skulle vilja vinna Mankells "Minnet av en smutsig ängel" till min kära man, som kopplar av allra bäst med en bok och allra helst en bok med riktigt bra spänning!

    maria.westerberg@skola.vasteras.se

    SvaraRadera
  16. Camilla H: Jag är med och vill vinna Minnet av en smutsig ängel.

    Jag borde vinna då jag haft det väldigt tufft den senaste tiden, med tragiska händelser omkring mig, utan direkt några pengar. Men jag fortsätter att kämpa mig till en bra framtid, kan jag så kan ni! Så att vinna denna tävling hade verkligen varit underbart. Buusig_milla@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag vill gärna vinna Henning Mankells bok.

    SvaraRadera
  18. Fjäril i koppel glömmer jag alltid att jag vill läsa...
    tova
    tovling@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag skulle gärna vilja vinna Henning Mankells bok, Minnet av en smutsig ängel som jag senare då skulle knåpa ihop en recension om - jag älskar Mankells böcker! <3

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  20. Är med i tävlingen och jag vill gärna vinna Betvingade.

    http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/

    Hälsningar från Evelina (eveliniskaninis@gmail.com)

    SvaraRadera
  21. Jag skulle gärna vilja vinna Betvingade. lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  22. Hej! Jag skulle vilja vinna Maneklls bok
    tacospanda@gmail.com

    SvaraRadera
  23. Är med!!!
    Mankells bok skulle passa mig perfekt ;)
    Mvh Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Fjäril i koppel vill jag vinna
    så att vår tröttheten kan försvinna
    e-albin@hotmail.com
    /Eva

    SvaraRadera
  25. Jag skulle vilja vinna "En fjäril i koppel", har velat köpa den ett tag :)

    E-post: mimmi-kimmo@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Kul tävling! :)

    Jag skulle gärna vilja vinna
    Henning Mankells bok, Minnet av en smutsig ängel.
    Jag gillar Mankells böcker skarpt . :)
    Skulle vara kul och ha något nytt att läsa.
    Hoppas på tur.

    frozenvanilla@live.se

    Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/april/tavlar-2-3-4.html#post-comments

    SvaraRadera
  27. Jag är jätte gärna med!

    Jag önskar vinna Zinats bok!

    Jag har delat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357/posts/335686796534820

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Hej!

    Jag är med!

    Henning Mankells bok, Minnet av en smutsig ängel

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Jag vill vara med och hoppas på Zinats bok!
    Länkat på FB här: https://www.facebook.com/eleonor.hallbusdahlin

    mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera