onsdag 21 oktober 2015

Griffeltavla-färg


Har införskaffat griffeltavelfärg från Happy Homes. Dvs färg man sedan kan skriva och rita på. Jag avskyr att hantera eller hålla i en krita. Får rysningar av konsistensen. Så har det varit ända sedan jag var en unge.
Innan denna färg införskaffades Googlade jag noga vad man kunde använda istället och Poscapennor, ni vet tuschpennor med en matt, pudrig finish, ja de går lika bra och kommer dessutom i alla nyanser och är utsuddningsbara.

Vad jag ska göra med dessa vet jag inte riktigt än men vissa grejer ska de användas till. T.ex matlådor kan man måla på och sedan skriva ny text när innehållet ändras. Kommer alltså använda dem mest som markeringsetiketter. Det finns tusen idéer i mitt huvud men jag har inget tid att joxa med dem än.
Har en svart och två vita.
De vita går dessutom att bryta så att man kan få vilken färg man vill.
Jag gillar bara svart och vitt för ändamålet. Grått också men det kan jag ju bryta fram genom att blanda vitt och svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar