måndag 17 augusti 2015

Trälådor är min passion.


Ni som följer bloggen, vet ju att jag har dille på trä och trälådor. Det finns så mycket användningsområden och man kan ju pimpa dem bra också.

Nu köpte jag två set med trälådor i kejsarträ eftersom vi ska göra en platsbyggd bokhylla av alla möjliga size av fyrkanter. Dock ska vi bygga dem själv.

Jag behövde dessa för att få en bild av hur det kommer att se ut och kännas. De kommer också hamna  som bokhylla men inte för att bära tunga böcker. De är de för veka för. Prydnader däremot.


Jag visar här ungefär hur vi tänker. Nu är detta inte ens en meter över havet men principen kommer att vara likadan.

Vad vi ska göra är att måla samtliga vita på utsidan och betsa alla i olika tränyanser inuti.



Bokhyllan kommer att vara på det rödmarkerade i vardagsrummet. Det tunnare strecket är för att visa att de kommer vara över dörröppningen också.

2 kommentarer:

  1. Hej! Undrar vart du köpte trälådorna? Känns som att jag letat överallt utan att hitta några

    SvaraRadera
  2. Jag har för mig att jag beställde dem via Adlibris

    SvaraRadera