måndag 10 augusti 2015

Småinreder


Vårt burspråk har det ju alltid stått kartonger och cyklar i eftersom inget har varit färdigrenoverat. Men nu när golv och lister är klara, har jag en massa saker som gärna får ställas där.

Alla IKEA's Moppe/Fira/Mackis-lågor jag har färdigrenoverat och pimpat, ställde jag lite asymetriskt i ett hörn och körde en skojig och halvkuslig stil. Lite sånt som skulle kunna vara i ett gammalt Frankenstein-labb tänkte jag. När Louis Vuitton-en är färdig, staplar jag på den också.


De fina 3D-figurerna om anatomi är pussel och lärdom samtidigt. De går att plocka isär till många smådelar. Köpte dem online i ett fyrpack men minns inte affärens namn. Jag älskar dem.

Länk till den övre och den undre byrån.


Här är ett annat anatomipussel med en torso och kroppens organ och bredvid, en av mina käraste ägodelar. Ett tittskåp från Venedig. Det är så himla fint och så pyttelitet.


Min ballerina som jag gjorde, om ni minns i ett tidigare DIY-projekt, hon får också dansa här.


En gammal ljusstake och två parfymflaskor från IKEA får dela plats med Alvar Aalto sjö som även ser ut som en mänskligt organ.


Det blev en spännande hörna. Dock är det ej klart. Mer prylar kommer på plats imorgon när jag orkar fixa lite mer. Länk till byråns DIY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar