fredag 28 augusti 2015

Henrik gör fynd i groven.



Henrik kom upp med två jättefina glasskivor han hittade i grovsoprummet. Vi ska ju göra glashyllplan i walk-in closeten men det är något som ständigt hamnar efter pga att vi hela tiden har tänkt att vi måste gå och måttbeställa på glasmästeri.


Tack vare glasskivorna, kan vi göra det själv. Därför köpte vi en diamantglasskärare på Clas Ohlson. Ska bli spännande att skära i glas. Det har vi ingen erfarenhet av.


Ni ser hålrummet mellan hatten och kläderna. Det är där det ska vara glasskivor för att skapa hyllplan. Jag ska ha handväskor på varje våning. Som det är nu har vi bara pressat in en massa ryggsäckar och annat strunt.

Återkommer med mer om detta när vi börjar skära i glaset. Jag har nämligen råkat skära upp handflatan i helgen som var. Vi skulle grilla och jag skulle klyva brödet men klöv hela handen istället. Fick sy med sex stygn. Just nu kan jag alltså inte ta på mig dylika projekt.

2 kommentarer:

  1. Aj, aj, stackars dig ; ( Hoppas att det inte gör allt för ont.

    Jag har också en vidbrättad hatt som ser väldigt lika ut som din, förutom att min inte har ett brett band. Gillar hattar, köpte en på loppis som jag tror är ifrån 40-talet.

    Massor av kramar
    zazza

    SvaraRadera