tisdag 25 augusti 2015

Fröpåsar DIY med total översikt


Ok, det fanns ett till syfte för mig med att göra dessa fröpåsar i exakt den storleken jag gjorde och det är för att jag visste att jag skulle kunna använda en telåda för ordningen och sorteringen.


Allt är uppdelat i fack nu. I första är det kryddor. Sedan rotfrukter. Den tredje kommer vara sånt som inte passar in i de övriga facken. Den fjärde är lökar. Femte är chili och paprikafrukter och den sjättte är salladssorter.


På glaslocken ska jag ovanför respektive sort, skriva vad facket innehåller.
Översikten är total!
Man bläddrar bara uppifrån och behöver aldrig lyfta ut fel påse eller råka vända den upp och ner.

Svinnöjd!

2 kommentarer:

  1. Varför inte så lite ätbara blommor också? Krasse finns i alla möjliga färger, vackra att titta på och smakar lite kryddigt eller gurkört med blåa blommor som smakar gurka.

    Telådan är så snygg, har kikat på en sådan länge själv, men det har inte blivit av att köpa en.

    Kram
    zazza

    SvaraRadera