fredag 24 juli 2015

Here we go again...


Ding, ding, ding! Senaste nytt från grovsoprummet.

Hittade en bokhylla i trä. Det är någonting riktigt gammalt från IKEA. Det enda som skvallrar om att det är IKEA, är att en av glashyllorna har ett klistermärke på sig i gammal stil. Det står Safety Glass, IKEA of Sweden. Kan vara 80-tal. Vad tror ni? IKEA of Sweden har jag inte sett sedan jag var pytteliten.

Jag vet inte men det är från en tid då de fortfarande gjorde sina möbler i gediget trä. I detta fall ek skulle jag tro. ikea, gamla möbler, värde, antik, 90-tal, 80-tal, 70-tal, 60-tal, 50-tal, identifiera, hur vet man, finns det något andrahands värde, vilka ikea möbler är fynd, rariteter, värda pengar

Perfekt, felfri och mycket välbehållen hylla i måtten 33B, 93H och17D. Otroligt fina och dolda upphängningshål där bak. Fan vad bra grejer de gjorde förr alltså!


Denna ska jag nog måla vit och hänga upp i vår walk-in closet. Jag tror att jag ska använda den som solglasögonhylla eftersom vi har sjukt många glajjor.

Eller så kommer jag måla den vit och integrera den i den platsbyggda bokhyllan vi ska skapa.

Jag vet inte... Vad tycker ni? Den har ju en så bra form och får plats överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar