söndag 1 december 2013

Till alla vänner som vill komma och hälsa på för att se hur fint vi har fått det...


...anledningen till att ni inte får komma förbi, är för att ni har missat hur ett hem ser ut medan det blir fint i ett rum.


Ni får inte komma för jag har ingen ork att vara trevlig.


Ni får inte komma för jag vet inte vart jag skulle placera er.


Ni får inte komma för jag skulle inte veta vart ni var om ni försvann.


Ni får inte komma för jag är så trött. Inte ens i vårt sovrum kan vi vila ut och få ro.


Ni får inte komma för jag är inte ren. Även när jag duschar så är jag dammig direkt efter.


Ni får inte komma för jag har bara den här hinken att erbjuda er att pissa i. Nummer två får ni göra i källaren.


Ni får inte komma för jag har fyra rum som renoveras samtidigt. Eller uppstår i och med renoveringen.
bio hemma, hemmabio, biograf, biorum, bioinredning, biofåtöljer, biokänsla, bioduk, home cinema

Ni får inte komma för jag gråter oftare än vad jag skrattar.


Ni får inte komma för jag har så ont i lederna att jag äter kortison och morfin.


Ni får inte komma för jag hittar inte telefonen när ni ringer.


Ni får inte komma för jag har så mycket att tänka på just nu än att ni blir stötta över att jag inte hör av mig.


Ni får inte komma för jag har fått nog.


Ni får inte komma för jag kan inte garantera att era kläder inte blir skadade.


Ni får inte komma för jag har bara bloggat om det som är fint.


Ni får inte komma för jag har inte ens visat allt skit bland det som är fint.


Ni får inte komma för jag tror att jag är i en ond mardröm jag aldrig vaknar ifrån.


Ni får inte komma för jag har redan mellan 3-10 personer om dagen som kommer och går in och ut ur mitt hem och jag behöver inte ännu fler.

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte först säga "men tänk vad fint det blir när det är klart!" och andra floskler, men istället säger jag detta; FAN FÖR ATT BO I EN BYGGARBETSPLATS. Jag tyckte att det räckte när de lade om gatan utanför min mammas lägenhet när jag bodde där. Det gick inte att öppna och vädra och man fick damma en gång om dagen om man alls ville kunna se ytorna på möbler och TV. Nu förstår jag att jag inte kan SHIT om att bo så inne i ens eget hus/lägenhet. Jag lider med dig, och att ingenting kan gå rätt (som med idioten med läggningen och nu skruvarna till toan) är glasyren på en jävligt äcklig kaka. Kram på dig, hoppas du orkar med utan att bli helt galen. / Jenny Stridh

    SvaraRadera
  2. Älskade fina vän. Grejen är att man blir labil, lättirriterad, sur, fräsig och väldigt gråtbenägen. Jag bet ihop tills det gick över tiden men nu med ännu en vecka över tiden, måste jag säga att det inte finns mer kraft någonstans att ta ifrån. Man vill liksom dra i alla trådar och få hit alla samtidigt. Bara färdigställa och det SNABBT. Med facit i hand, i alla fall just nu, hade jag aldrig dragit på mig ett så stort projekt. Eftersom fyra områden är i anslutning till badrummet på något sätt, blir det överkurs.
    Tack för din omtanke, det betyder massvis. Kärlek i massor till dig! <3

    SvaraRadera
  3. Fick dessutom reda på att skruvarna inte kommer förrän i början på nästa vecka.... Alltså... Suicide!

    SvaraRadera