måndag 1 april 2013

Hemsk, hemsk dag!


Idag vaknade jag, helt slut. Alla leder ömmade bortom. Jag visste också att vi hade en massa att göra med spacklande och målande.
I denna värk och leda, bestämde vi oss för att åka till Kungens Kurva istället. Bara för att få en liten paus. Där hittade vi ingenting vilket aldrig händer. Vi köpte NOLL!

När vi kom hem, var det putsa och färga som gällde. Vi fick inte till rätt nyans och jag höll på att stressa sönder.

Sedan var jag tvungen att skriva ett brev där jag måste tänka och komma ihåg allt jag skulle säga och givetvis sa jag helt fel saker. Det mailet gick innan jag hann reparera det.

I min gråtfärdighet och trötthet, säger Henrik att det är dags att tvätta vår Nissan Juke.
Ja men tjena... Jag ville fan ta livet av mig.
Vi har högtryckstvätt och slang etc för detta ändamål.

När vi började tvätta bilen går det från +grader till -grader. Varje vattenyta som bilen fick på sig, frös omedelbart till is. Mina fingrar domnade helt bort av kylan.

Vi sätter på varmare vatten och då slutar högtrycken att fungera. Bilen är helt inschamponerad med iskross över hela sig.

Vi får ge upp tvättandet och går in. Då har slangen läckt vatten över hela köket. Det är bara att ta fram trasor och börja svabba och tömma på vatten.

Sedan kommer jag på att jag inte har sett mina nycklar sedan jag var i grovsoprummet igår. Vi letar i säkert en timme. Gråten är i halsen och inga nycklar finns. Tillslut finner vi dem i ett par jeans ingen av oss kommer ihåg att jag hade på mig igår.

Jag är så jäkla ynklig nu. Stressen börjar ta kål på mig. Behöver bara en enda grej till för att tårarna ska flöda som nilen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar