torsdag 28 mars 2013

Litet boktips


Detta boktips är inte som andra boktips utan rör sig bara kring det visuella.

Böcker, hur spännande de än må vara, är inte alltid utseendemässigt en fröjd i bokhyllan. Klatschiga omslag och nötta kanter ser inte så bra ut som man hade önskat.

Nu är det ju tur att många av dem har avtagbart papper och att nästan alla böcker som har det, är solid röda, svarta, vita, naturfärger eller blåa. Andra färger sker mer sällan. Gult är ganska ofta förekommande.

När jag avlägsnar ett omslag, ber jag till gudarna att de ska vara relativt färglösa.


Såhär ren kan du få din bokhylla om du skalar av dem pappomslaget.

Jag använde mig enbart av beiga toner, svart och rött. Det blev väldigt fint.



Coola motorglasögon från Biltema. 169:-
Sammetshand från Chilli. 79:-
En kvist trollhassel kostar ofta runt hundralappen.


Ljuslykta som vas, från H&M Home 39,50:-
Rökelse i flera dofter och färger från Indiska. Varje paket kostar 15:-.
Att ställa dem öppet såhär, sprider en otroligt fin väldoft i hemmet som enligt mig t.o.m. är godare än att bränna rökelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar