söndag 10 mars 2013

Lååååång dag...


Redan tidigt idag åkte vi till Kungens Kurva. Det här med att vi ska flytta gör att vi vill gå i affärer och kolla in och välja eller planera för hur det ska se ut. Som kakelaffärer, bastu, badkar, walk-in closet och bio. Vi vill hitta de saker och material vi vill ha redan nu så att vi slipper impulsköpa saker sen.

Givetvis var alla dylika affärer stängda men vi fick ett hum om sofftyger i alla fall.

Sedan blev det en runda till IKEA. Där köpte vi dynan jag har under mina fötter.
Sjukt skön.
Älvros heter den och har en bra yta med förvaring inuti.
Henrik köpte visserligen två andra häromveckan men nu tyckte han att vi skulle ha den här eftersom den är i samma serie som våra fåtöljer.
Vad vi gör med de andra två, ja, det tar ingen av oss upp...

Sedan blev det Chilli, där jag bl.a hittade handen man ser längst till vänster.

På Rusta hittade vi ett fint orientaliskt sidobord och en massa flyttkartonger. Flyttkartongerna kostar 150:- för 10 st. Passa på. Det gäller bara t.o.m. den 13:e.

Problemet med såna rundor är att man shoppar på sig en massa i alla fall. Bara för att. Sedan undrar vi, "Tänk om den inte får plats i det och det rummet?". Vi bortförklarar det med att den får plats nånstans i alla fall och köper...


Nu är jag så trött, så trött att jag inte ens orkar resa mig upp från soffan. I ugnen har vi en hembakad pizza som snart är klar och här på sidan om mig, en iskall öl.

Det blir en filmkväll m.a.o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar