söndag 3 mars 2013

Canvas på ram

inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblog
Jag har ju alltid varit tecknare. Som barn ville jag bli serietecknare. Sedan har jag tänkt på allt från fashion designer till möbeldesigner. måla konst dukar staffli artist verk konstpris konstnär konsthistoria
Det landade på make-up artist. Färg på levande duk. känd konstnär konstig känd tavla tecknare
Nu har jag inte målat eller tecknat på flera år förutom your average telefonklotter.
inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblog
inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblogg DIY 
Köpt dessa canvasdukar på ram på Clas Ohlson. De kommer i tre-pack i måtten F4 som är 33x24 och F6 som är 41x33cm. Ganska billiga var de också. Typ 100 spänn per tre-pack. Det är väldigt lagom storlekar för mig.
grunda måla vit duk tavelram konstfack konstnär hur blir man måleri teckna tuscha akvarell
Kommer eventuellt att köpa en gigantisk också och göra en super Jacksson Pollock på för att placera ovanför soffan i vårt nya hem. inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblogg DIY
Jag älskar verkligen Pollocks målningar.
penslar mårdhår konstattribut dekorima kreatima panduro art canvas frame painting paint brush
Om man skulle ta och måla sina egna modekollektionsidéer i akvarell på dessa? Eller i tusch? Det skulle ju vara trevliga bilder i en hall eller vid ett skrivbord?
stilleben ramar duk canvas vart köpa billigt konst måla acryl akryl målarfärg olja oljefärg terpentin
Har ni nåt förslag på vad jag borde måla?inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inrednings
Vad det än blir vill jag att det mesta av tavlan ska vara vit.
Tänkte även på ballerinor men tycker det kan vara lite för tjejigt. Gillar inte tjejiga hem. Har aldrig kunnat identifiera mig med extrem femininitet. Är för mycket pojkflicka och identifierar mig som en person mer än ett kön. inredningstips inredningsblogg DIY inredningstips inredningsblogg DIY 
Gillar att kunna känna igen mig genom konst, böcker, form och visuell njutning.
Mitt mål är att hemmet ska se ut som ett lyxhotell.
Könslöst. aggressiv, minimalistisk kubism naivism dadaism impressionist van gogh matisse miro
Jag älskar könslöst. picasso rembrant michelangelo dali salvador utställning ljus mörker tyngd drag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar