söndag 17 februari 2013

1, 2, 3. Testing, testing...

Nu har jag inte bloggat på så länge och är så färdig med min gamla blogg att jag startar en helt ny.

Denna gång mindre fokus på mig och mer fokus på prylar, hem, DoItYourself och inredning.
Hoppas det gillas.

Tanken är att vi snart ska flytta men vi har inte hittat ett objekt att flytta till.
Lägenhetsvisningar har blivit våra helgnöjen. Nöjen kanske är fel ord då det ständigt ger upphov till stor besvikelse på endera sätt. "För slitet, för dyrt, för litet, fel ljus, ingen balkong, för mycket insyn, för lyhört..."

Vad vi är ute efter är i första hand att jag vill ha en walk-in closet. Jag MÅSTE ha en. Kläder är en stor passion och plats för dem finns inte. Nu råkar jag ju vara ihop med en människa som har en manlig version av löjligt mycket kläder. En walk-in gynnar alltså oss båda.

Andra grejer vi alltid har drömt om, är en egen biograf. Det var inte ett måste men nu har det gått så långt att vi har köpt två fåtöljer till vår blivande hemmabio. Då blir det svårt att göra avkall på just det rummet.


Henrik vill ha en bastu. Han är norrlänning och tycker att det är ett krav. Well, well. Det kan han väl få.

Så. Vi behöver hitta något som är tillräckligt för alla dessa behov.
Kanske ska jag också tillägga att vi har ett fullt utrustat gym som måste få plats någonstans...



Ok. Denna blogg kommer alltså handla om boende och vägen dit. Allt från problemlösningar till totala renoveringar. Från 56kvm till drömbostaden. Från compact living till att kunna lyxa till det med space och dekoration.
Tips kommer ges och tacksamt tas emot. Fynd ska att läggas upp och mindre lyckade köp ska det varnas för.
Men det mesta kommer nog ändå vara förslag på hur man gör det själv utan att det behöver kosta särskilt mycket. Visst kan man lägga pengar på dyra ting men prioritera rätt är viktigt. Kan man lösa det, ska jag visa hur man kan lösa det.


Som tur är, ser inte mina händer ut såhär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar